Tuesday, January 17, 2012

CERITA HARI INI




“Saat aku bangkitnya dari tidur aku mula sedar aku kesorangan. Mencari dan terus mencari…pelengkap bagi kehidupan yang tidak sempurna”

“Tidak salah aku berharap untuk cinta menyatukan kita dalam kehidupan yang akan datang, namun bagaimana untuk aku mengenal pasti…. jika dalam kehidupan ini engkau telah pun pergi meningglkan tanpa kau bertoleh.”

“Aku mencintai dirimu sepenuh hati, jiwa & raga. Dan, aku mencintai sampai akhir hayatku dan selepasnya. Kerana hanya cinta yang aku ada dan tiada apa yang mampu mencabut cinta ku pada mu..”

“Kini engkau meninggalkan aku, sendirian di dunia.. Dan, aku ibarat mati terbujur tak bernyawa, tiada sepatah kata, tiada berfikir otak, tiada hembusan nafas. Yang hanya ada, jatuh air mata sedih meratapi kematian hati, cinta yang suci”

“Bagi ku pabila cinta memanggil, ikutlah dia walau jalanya berliku, pasrah dan redha apa yang ditentukan kerana ia pilihan sendiri, tiada memaksa, walaupun tersembunyi racun dan madu yang memberikan kebahagiaan dan juga melukai hati dan perasaan.”

“Cinta yang agung adalah cinta kepada Allah dan Rasulnya Muhammad, kerana itu aku redha kepergian mu bahawasanya hanya yang maha esa lebih mengetahui”

“Hati…., janganlah kau bersedih dan menangis, berbahagialah kerana hari ini engkau mendapat merasai cinta yang indah… bertahan terhadap derita liku-likunya, pahitnya kesedihan, dan duka perpisahan namun….. kau masih mampu tersenyum.”

“Dirimu…. ku doa kebahagaian, kesejahteraan dan kerahmatan.. hakikatnya… kau pergi.”


Nukilan : FMP


thank you////